Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008

Τα νέα μοντέλα της αγοράς!


GSX-R 1000 K9: Κινητήρας σχεδιασμένος από την αρχή, νέο πλαίσιο και αναρτήσεις, σημαντική μείωση βάρους (-5 κιλά), διαστάσεων και μεταξόνιου, αεροδυναμική μελετημένη σε αεροσήραγγα. Με αυτές τις αλλαγές η παντοδύναμη GSX-R ρίχνεται στη μάχη της απόλυτης σχέσης ιπποδύναμης ? βάρους, έχοντας να αντιμετωπίσει τις εκρηκτικές CBR ? ZXR και την ανανεωμένη R1. Οι πλέον υπερτετράγωνες διαστάσεις του κατά 6 ολόκληρα εκατοστά μικρότερου σε μήκος τετρακύλινδρου προσφέρουν αφενός μεγαλύτερη ευστροφία και αφετέρου περισσότερες δυνατότητες βελτίωσης από τις απανταχού αγωνιστικές ομάδες. Η παράλληλη αύξηση της σχέσης συμπίεσης σε 12,8 : 1 (από 12,5 : 1) στοχεύει στη μεγαλύτερη ιπποδύναμη στις «ψηλές» στροφές, που εκτιμάται άνω των 180 αλόγων. Οι τρεις χάρτες λειτουργίας έχουν εξελιχθεί για την καλύτερη δυνατή απόδοση στις εκάστοτε πίστες, όπου το μακρύτερο ψαλίδι και το μειωμένο μεταξόνιο (κατά 33 και 10 χλστ. αντίστοιχα) υπόσχονται αυξημένη ευελιξία και καλύτερη πρόσφυση του κινητήριου τροχού. Στον τομέα των αναρτήσεων η Showa εξέλιξε ένα εντελώς νέο πιρούνι, στο κάθε καλάμι του οποίου υπάρχει από ένα cartridge. Η Suzuki ονομάζει τη σχεδίαση Big Piston Frontfork (BPF) και δηλώνει κορυφαία απόδοση σε συνθήκες πίεσης. Οι δίσκοι των φρένων είναι πλέον full floating, οι βάσεις τους ελάφρωσαν και οι τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες της Tokico έχουν πλέον μονομπλόκ κατασκευή.





YZF-R1 : Ο φετινός παγκόσμιος τίτλος της Yamaha στα MotoGP έπρεπε με κάποιον τρόπο να γιορταστεί, οπότε καλωσορίζουμε μια μοτοσυκλέτα που είναι (πολύ) κοντά στην αγωνιστική M1 του λαοφιλέστατου «γιατρού», δηλαδή του αγαπημένου όλων Valentino Rossi! Ο κινητήρας της νέας R1 ενσωματώνει την τεχνολογία «crossplane», που έχει να κάνει με τον χρονισμό του στροφάλου στις 270°, 180°, 90° και 180° (αντί του συμβατικού 180° παντού). Τα κομβία του στροφάλου δηλαδή είναι μοιρασμένα ανά 90°, κάτι που σε απλά ελληνικά σημαίνει ότι τα έμβολα κινούνται ανεξάρτητα μεταξύ τους και όχι ανά ζεύγη! Η καινοτόμος αυτή εφαρμογή χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μη αγωνιστική μοτοσυκλέτα και κύρια χαρακτηριστικά της λειτουργίας της είναι η ελαχιστοποίηση της αδράνειας με παράλληλη αύξηση της ροπής σε όλο το φάσμα των στροφών. Ο νέος κινητήρας έχει αποκτήσει πλέον υπερτετράγωνες διαστάσεις και 4 ίππους περισσότερους (σύνολο 182), ενώ δίνει στον αναβάτη, για πρώτη φορά σε Yamaha, τη δυνατότητα να ρυθμίσει τη χαρτογράφηση, συνεπώς και τον τρόπο απόδοσης, ανάλογα με τις επιθυμίες του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: